Inici

Cursos intensius o de curta durada

Laboratorio d'investigació: FICCIÓ FÍSICA. Preguntes, inquietuds i incerteses davant la creació escènica. Amb ALEJANDRA ANSELMO, MARCELO DÍAZ, i CECILIA COLACRAI a La Visiva

Data límit per fer la inscripció: 13 de juliol de 2018

Dia: Del 16 al 19 de juliol de 2018

Horari: Del 16 al 19 de juliol, de 18:30h a 21:30h

Escola/espai: La Visiva

Organitzador: La Visiva

Lloc: Sepúlveda 85 · 08015 Barcelona

Nivell: Intermig i Avançat

Estil: Altres

Professor: Cecilia Colacrai, Marcelo Díaz y Alejandra Anselmo

Preu: 100€ €   10%

E-mail: escena@lavisiva.org

Web: http://www.lavisiva.org

Laboratorio d'investigació: FICCIÓ FÍSICA. Preguntes, inquietuds i incerteses davant la creació escènica. Amb ALEJANDRA ANSELMO, MARCELO DÍAZ, i CECILIA COLACRAI a La Visiva

Preguntes, inquietuds i incerteses davant la creació escènica.
Allò desconegut és una abstracció, allò conegut un desert; però allò conegut a mitges, allò entrevist, és un lloc perfecte per fer ondular desig i al·lucinació. Juan José Saer. "El Entenado"
De les preguntes...Quan un fet, un subjecte, un acte esdevé escènic? Què és estar en escena? S'actua, es balla? Es representa, s'interpreta, s'expressa, es mostra? Qui sóc/som en escena? Què s'assaja?
De les inquietuds...El subjecte escènic creador. Els seus motius per estar en escena, la seva potència, els seus impossibles, el seu "complex fantàstic". Una subjectivitat per a l'escena. La ficció com a acte real en el present. Una relació inquieta amb el públic. L'espectador creador. El testimoni.
De les incerteses.....Les preguntes i inquietuds plantejades anteriorment junt amb les que aporti cada participant configuren els punts de partida del treball durant el taller. Proposem l'abordatge de principis tècnics i metodològics en un marc col·lectiu que propicia la investigació escènica sense la pretensió d'arribar a respostes tancades ni a conclusions veritables.
Del taller laboratori....Aquesta proposta sorgeix a partir dels procediments i els dispositius utilitzats a la creació de les peces "Diego y Ulisses" i "Cinco, Ficció física". Exploració de sistemes corporals. De la mínima activitat cel·lular a l'espai compartir. Mecanismes de percepció, escolta i relació. Principis i procediments per la improvisació com a mode de creació escènica. Recursos, pautes, acords i restriccions. Bases per a la construcció d'entramats per a "estar en escena". Produccions individuals i grupals de dispositius, moments escènics, situacions